onsdag 23 maj 2012

Naturrutan 23 maj 2012

Det är grönare än någonsin i min naturruta och efter det underbara väder vi haft har vi fått ett resultat. All har slagit fullt ut och det doftar helt underbart när jag befinner mig i naturrutan. När jag känner på gräset och bladen är de alldeles torra men ändå blöta på samma gång. Jag älskar doften av fräsch grönska. 
Marken är torr och de stora stenarna är varma som bara den... Lönn-trädet har slagit ut rejält nu
Torr mark med massa gräs på


En liten Lönn-bebis till vänster och detta träd vet jag fortfarande vad det är..
Jag förstår inte varför men löven som föll under hösten ligger fortfarande kvar, detta har jag inte tänkt på innan att det kan se ut såhär. Detta ger utrymme för de stora och läskiga spindlarna. Vågade tyvärr inte gå närmare då jag är mycket rädd för spindlar och jag hatar dem också..
Mossan vekar har torkat ut rejält då jag såg mer sist gång jag var här eller så är det någon eller något som varit här och tagit bort den kanske?? Hehehe..
Ormbunkarna har redigt slagit ut i allafall... och det har Rönnen också 
Även getingarna letar efter mat. Jag ville inte bli stucken och därför tog jag en bild en bit ifrån.. Den surrar och polerar... 
Myrorna har i alla fall mat att äta och material att dra till sitt myrstack. De är hårt arbetande trots hettan..
 En liten grotta där jag sett igelkottar förr i tiden. Men detta år har jag inte sett igelkottarna än men de finns där det kan jag garantera och jag har vittnen också..
 Sommaren är verkligen här....
Greeeeen....
Grönt gräs och heta stenar

1 kommentar: